
”Mitä järkeä on ottaa ulkopuolinen konsultti kilpailuttamaan taloyhtiön isännöintipalvelua, kun tarjouspyynnöt voi lähettää helposti netistä löytyvillä lomakkeillakin”
Isännöintimeklarin vastaus:
Niin. Se netistä löytyvä tarjouspyyntölomake on tosiaankin hetkessä täytetty: taloyhtiön tiedot, tarjouksen viimeinen jättöpäivä ja yhteystiedot. Sen voi täyttää ja lähettää isännöintitoimistoille taloyhtiön hallituksen puheenjohtajakin. Helppoa!
Mutta. Juuri ne valmiit lomakepohjat, joita netissä on, eivät kuulu Isännöintimeklarin sapluunaan. Me käytämme itse suunnittelemaamme tarjouspyyntömallia, jossa jokainen yrityksen ja palvelun osa-alue pisteytetään tietyillä periaatteilla. Jokainen tarjouksen tekijä antaa omat tietonsa samassa muodossa ja samalla tavalla yksilöitynä. Vain hinnasto pyydetään tarjouksen liitteeksi, ei mitään muita lippuja, lappuja, esitteitä.
Kun isännöintitoimistojen tarjoukset ovat tulleet Isännöintimeklarille, alkaa varsinainen työ. Vertailu, analysointi, pisteytys, tarjousten riviin laittaminen ja yhteenvetoraportti taloyhtiön antamien kriteerien mukaisesti. Katamme pöydän valmiiksi taloyhtiön hallitukselle: raportin perusteella on finalistien haastattelu ja lopullisen valinnan tekeminen vakaalla pohjalla. Tämän kokonaisuuden perushinta riippuu taloyhtiön koosta ja vaihtelee välillä 499-1299 euroa (sis. alv). Meillä on palvelulupaus: jos taloyhtiö ei koe saaneensa kilpailutuksesta yhtään varteenotettavaa tarjousta, emme laskuta taloyhtiötä.
Toki, sovittaessa olemme mukana myös isännöitsijöiden haastatteluissa ja sopimusten solmimisessa. Silloin palvelumme maksaa muutaman satasen lisää.
Kuten monessa muussakin, asiantuntijan käyttäminen säästää omaa aikaa ja auttaa nopeasti parhaaseen ratkaisuun. Harvassa taloyhtiön hallituksessa on resursseja ryhtyä seulomaan, analysoimaan, vertailemaan ja laittamaan paremmuusjärjestykseen tarjouksia – etenkin, jos jokainen yritys toimittaa omanlaisensa tarjousmallin, josta voi olla haasteellista tunnistaa omalle taloyhtiölle tärkeät ja erilaistavat palveluedut. Erilaiset hinnoittelurakenteet, erillisveloitettavat palvelut, kokemus ja koulutus, erityisosaaminenkin.
Tyytyväinen asiakas on Isännöintimeklarin paras mainos. Iloksemme meillä on paljon tyytyväisiä asiakkaita. Lue asiakaskokemuksia täältä ja ota meihin yhteyttä!