Asiakaskokemuksia

Kehitämme jatkuvasti palveluitamme ja tavoitteenamme on korkea asiakastyytyväisyys. Pyydämme palautetta jokaiselta asiakkaaltamme yhteistyössä Kokemuksia.fi-palvelun kanssa. Asiakkaamme voivat julkaista palautteensa Kokemuksia.fi-palvelussa tai antaa palvelun kautta meille palautetta yksityisesti ilman julkaisulupaa. Kaikki tämän sivun sitaatit ovat Kokemuksia.fi-palvelun tuottamia. Lisää asiakaskokemuksia palveluistamme löydät osoitteesta
https://www.kokemuksia.fi/isannointimeklari/.

Räätälöity isännöinnin kilpailutus Suomen suurimmalle taloyhtiölle

1960-luvun alussa valmistunut As Oy Satakallio sijaitsee Harjun kaupunginosassa Helsingissä. Se on Suomen suurin asunto-osakeyhtiö, johon kuuluu yhteensä yli 770 asuntoa neljässä rakennuksessa.

Taloyhtiön suuruus oli ollut isännöinnille haaste. Isännöinti oli kangerrellut yhtiössä jo pidempään, etenkin tehtävien organisoinnin ja viestinnän osalta. Taloyhtiön hallitus lähti kilpailutuksen avulla hakemaan uutta isännöintipalvelua, jolla olisi osaamista ja innostusta ryhtyä kehittämään ison yhtiön hallinnointia toimivampaan suuntaan.

Uudelta isännöintipalvelulta kaivattiin etenkin hyvin toimivia prosesseja, moderneja sähköisiä työvälineitä ja osaamista sähköisen viestinnän kehittämiseen (mm. digitaalisten porrasnäyttöjen hyödyntämiseen viestinnässä).

(teksti jatkuu kuvan jälkeen)

Isännöintimeklari räätälöi taloyhtiölle isännöinnin kilpailutuksen, jossa kiinnitettiin erityistä huomiota isännöinnissä ilmenneisiin ongelmiin. Kilpailutukseen mukaan valituille yrityksille esiteltiin tarjouspyynnössä lyhyesti taloyhtiön hallinnoinnin keskeiset kehittämiskohteet. Yrityksiä pyydettiin kertomaan tarjouksissaan, millä tavalla ne lähtisivät etsimään kehittämiskohteisiin ratkaisuja. Isännöintimeklari analysoi ja pisteytti annetut vastaukset osana tarjousvertailua ja kävi ne yhdessä läpi taloyhtiön hallituksen kanssa.

Taloyhtiön hallitus valitsi sopivimmat ehdokkaat haastatteluihin, joiden sisällön se suunnitteli yhdessä Isännöintimeklarin kanssa – myös haastatteluissa Isännöintimeklari oli taloyhtiön kumppanina.

Taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja kuvaa kilpailutusprosessia näin:

”Saamamme palvelu oli asiallinen ja tehokas. Isännöinnin tehtävävaatimusten ja etenkin taloyhtiökohtaisten tarpeiden määrittelyt saimme tehtyä sujuvasti Isännöintimeklarin avulla. Meidän ei tarvinnut keksiä pyörää uudestaan. Myös vastausten yhteenveto ja vertailu toimi hyvin.”

Jyrki Kiihamäki, As Oy Satakallion hallitus (2021)


Laadukkaampaa isännöintiä hakemassa

Asunto Oy Viiskuusi on 80-luvun alussa valmistunut pieni kerrostaloyhtiö Espoon Lystimäessä. Taloyhtiön hallitus oli jo pidempään kokenut, että yhtiön käyttämän isännöintipalvelun laatu ei vastannut siitä maksettua hintaa. Niinpä hallitus päätti kilpailuttaa isännöintipalvelun ja työtä helpottaakseen se kääntyi meidän puoleemme.

Suunnittelimme ja toteutimme tarjouspyyntökierroksen taloyhtiön toiveiden mukaisesti, analysoimme saadut tarjoukset ja laadimme kilpailutusraportin.

(teksti jatkuu kuvan jälkeen)

Taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja kuvaa kokemustaan Isännöintimeklarin palvelusta seuraavasti:

”Isännöinnin kilpailutus oli hallitukselle erittäin vaivatonta, ja säästi meiltä kymmeniä tunteja aikaa. Kilpailutusraportti oli erittäin selkeä ja informatiivinen, raportin perusteella meidän oli hyvin helppoa valita uusi isännöitsijä. Hallituksen enemmän pohdittavaksi jäi oikeastaan vain henkilökemioiden natsaaminen ehdokkaiden kanssa. Kaiken kaikkiaan erinomainen palvelu, ja ehdottomasti hintansa väärti vaikkei edes kallis ollutkaan.”

Juha Vartiainen, As Oy Viiskuusi (2021)


Aktiivisempi isännöitsijä kilpailutuksen kautta Porvooseen

Porvoossa sijaitseva Asunto Oy Kevätrinne on 1970-luvulla perustettu pieni rivitaloyhtiö, jonka ongelmana oli passiivinen isännöinti. Taloyhtiön hallitus päätti etsiä parempaa vaihtoehtoa ja kilpailutti isännöinnin hyödyntämällä Isännöintimeklarin kilpailutuspalvelua.

(teksti jatkuu kuvan jälkeen)As Oy Kevätrinne”Hallituksemme päätös käyttää Isännöintimeklari Oy:n palveluita oli kerrassaan oiva päätös. Palvelu vastasi enemmän kuin hyvin lupauksia kaikilta osin. Yhteydenpito oli helppoa, vastaukset kysymyksiimme tulivat nopeasti, raportointi tulleista tarjouksista oli täsmällistä ja selkeää. Opastus ja neuvot olivat ’kullan arvoisia’

Käytimme lisäpalveluista apuna isännöitsijöiden haastattelupakettia, mikä osoittautui erinomaiseksi työkaluksi. Käytimme myös lisäpalvelun isännöintisopimuksen tarkastamiseksi, jotta voitiin varmistaa sen olevan tarjouspyynnön mukainen. Koko hallituksemme kiittää lämpimästi Isännöintimeklari Oy:tä loistavasta palvelusta.”

Tarja Elonen, As Oy Kevätrinteen hallitus (2020)


Kilpailutuksen kautta Toimivampaa yhteistyötä

As Oy Valkoinen lähde on 1980-luvulla valmistunut rivitaloyhtiö Vantaan Simonkylässä. Taloyhtiön yhteistyö isännöintiyrityksen kanssa oli kangerrellut jo pidemmän aikaa ja pientenkin asioiden hoitamisessa oli ongelmia. Vaikka palautetta annettiin useamman kerran, tilanteeseen ei saatu parannusta. Lopulta taloyhtiön hallituksen mitta täyttyi, se irtisanoi isännöintisopimuksen ja päätti kilpailuttaa palvelun. Koska hallituksella ei juuri ollut aikaisempaa kokemusta kilpailuttamisesta ja rajallisesti aikaa käytettävissään, se päätti hyödyntää Isännöintimeklarin kilpailutuspalvelua.

(teksti jatkuu kuvan jälkeen)As Oy Valkoinen lähde
Taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja Jutta Kohonen (2019) oli tyytyväinen Isännöintimeklarin palveluun:

”Koska emme itse olleet perillä siitä, mitä kaikkea kilpailuttamisessa oli otettava huomioon, oli hienoa saada avuksi joku, joka hallitsi nämä asiat niin hyvin.”


Aikaansaavampaa isännöintiä etsimässä

Asunto-osakeyhtiö Kallioharjanteen isännöinti oli ollut jo pidemmän aikaa tuuliajolla. Sinänsä mukava ja ystävällinen isännöitsijä oli selvästi ylityöllistetty eikä ehtinyt hoitaa sovittuja asioita kohtuullisessa ajassa, jos ollenkaan. Palvelusta maksettiin silti korkeahkoa hintaa. Kun neuvottelut isännöintitoimiston kanssa tilanteen korjaamiseksi eivät tuottaneet tulosta, päätti taloyhtiön hallitus lopulta kilpailuttaa isännöintipalvelun ja kääntyi asiassa Isännöintimeklarin puoleen.

(teksti jatkuu kuvan jälkeen)Taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja Taina Turtiainen oli tyytyväinen palveluumme:

”Taloyhtiön hallitus sai osaavaa ja asiantuntevaa palvelua, yhteydenottoihin vastattiin nopealla aikavälillä. Saimme käyttöömme kilpailutuksesta yhteenvedon, josta oli helppo ja nopea löytää juuri meille sopiva isännöintitoimisto. Olemme erittäin tyytyväisiä Isännöintimeklarit Oy:n toimintaan, tulemme tarvittaessa käyttämään heidän palveluja jatkossakin.” (2019)


Isännöinti osaavampiin käsiin Helsingissä

Kymmenen puurakenteista rivitaloa käsittävä Asunto-osakeyhtiö Vartioharjuntie 2–6 kilpailutti vastikään uuden isännöintipalvelun Isännöintimeklarin avulla. Edellisen isännöitsijän kanssa yhteistyö kriisiytyi remonttiyrityksen laskutusepäselvyyksien tiimoilta ja isännöinnin huolimattomuuden takia taloyhtiö kärsi huomattavaa taloudellista vahinkoa. Oli siis korkea aika ottaa yhteys Isännöintimeklariin ja siirtää huolellisen kilpailutuksen kautta taloyhtiön arki luotettavampiin käsiin. Taloyhtiö valitsi Isännöintimeklarin lisäpalveluina haastattelujen järjestämisen, haastatteluissa avustamisen ja sopimusneuvotteluissa konsultoinnin.

(teksti jatkuu kuvan jälkeen)
”Isännöintimeklarin toteuttamasta isännöinnin kilpailutuksesta on ollut todella paljon hyötyä. Se teki kattavan taustatyön ennen tarjouspyyntöjen lähettämistä. Saimme käsiimme yhteenvedot, joissa eri isännöintitoimistoja oli pisteytetty. Isännöintimeklari huolehti omatoimisesti myös haastattelujen järjestämisestä, jolloin pystyimme hallituksessa keskittymään haastateltavien vastauksiin. Olemme erityisen tyytyväisiä asiantuntemukseen ja ammattitaitoon, jolla tarjouksia käsiteltiin.” 

Sirpa Halmela, Asunto-oy Vartioharjuntie 2–6, Helsinki (2019)


Parempaa hinta-laatu suhdetta isännöintiin Jyväskylässä

Jyväskyläläinen Asunto-osakeyhtiö Varikonhaka otti yhteyden Isännöintimeklariin ja pyysi apua isännöinnin kilpailuttamiseen. Taloyhtiön hallituksen mielestä palvelujen hinta oli liian korkea suhteessa palvelutasoon ja hinnoittelurakenne epäselvä. Kustannukset olivat paisuneet yli ennakoidun, mistä syystä hallitus päätti palvelujen kilpailuttamisesta kokeneen asiantuntijan avulla.

(teksti jatkuu kuvan jälkeen)
Taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja Juhani Veikkolainen on tyytyväinen Isännöintimeklarin palveluun.

”Isännöintimeklari kilpailutti meille isännöinnin. Heidän kanssaan oli helppo asioida ja asiakaspalvelu oli täydellistä. Heiltä saimme palvelua myös asioissa, joista emme olleet etukäteen sopineet. Yhteistyön tuloksena olemme saaneet taloyhtiön talouden nousuun.”

Juhani Veikkolainen, Asunto-oy Varikonhaka, Jyväskylä (2018)

Parempaa talousosaamista hakemassa

As Oy Koulukallio on 1950-luvun alussa valmistunut rivitaloyhtiö Espoon Tapiolassa. Taloyhtiölle tuli tarve kilpailuttaa isännöinti ja yhtiön hallitus päätti hyödyntää kilpailutuksessa Isännöintimeklarin kilpailutuspalvelua. Koska entinen isännöintipalvelu oli kompuroinut yhtiön talousasioiden hoidossa, toivoi hallitus uudelta isännöinniltä ennen kaikkea hyvää talousosaamista.

(teksti jatkuu kuvan jälkeen)

Toteutimme isännöinnin kilpailutuksen hallituksen toiveiden mukaisesti ja autoimme lisäksi hallitusta isännöitsijäehdokkaiden haastatteluissa. Hallituksen puheenjohtaja kuvaa kokemustaan palvelustamme seuraavasti:

”Selkeä, kattava palvelupaketti, johon saatavana joustavasti lisäpalveluja yhtiön / kilpailuttajien tarpeiden mukaan. Nopea, ystävällinen ja asiantunteva palvelu.”

Markku Mikkola, As Oy Kouluhallion hallitus (2021)


Kilpailuttamalla tarpeisiin paremmin sopivaa isännöintiä Tampereelle

Asunto-osakeyhtiö Yrttikallio on 1980-luvulla valmistunut pienehkö rivitaloyhtiö Tampereen Lukonmäessä. Taloyhtiön hallitus koki, ettei nykyinen isännöintipalvelu vastannut taloyhtiön tarpeita ja päätti kilpailuttaa isännöinnin.

Koska kilpailutuksen toteuttaminen omatoimisesti vaikutti työläältä tehtävältä, päätti hallitus ottaa avuksi Isännöintimeklarin kilpailutuspalvelun. Isännöintimeklari auttoi hallitusta kilpailuttamaan isännöinnin sekä avusti etäyhteydellä ehdokkaiden haastatteluissa ja valitun palvelutarjoajan sopimuksen tarkistamisessa.

(teksti jatkuu kuvan jälkeen)

”Palvelu helpotti isännöitsijän vaihtamista ja antoi hyvin tukea maallikko hallitukselle. Moni asia olisi jäänyt huomaamatta ilman palvelua. Palvelun avulla saimme kilpailutettua isännöitsijät ja Isännöintimeklarin haastattelutuki auttoi meitä kysymään oikeat kysymykset valintavaiheessa.”

Jari Yltävä, As Oy Yrttikallion hallitus (2021)


Uusi isännöitsijä kilpailutuksen kautta Lauttasaareen

Asunto-osakeyhtiö Pohjoiskaari 21 on pienehkö helsinkiläinen taloyhtiö, jolla oli pitkä ja hyvin toiminut asiakassuhde vanhan isännöintitoimiston kanssa. Yrityskaupan myötä taloyhtiö päätyi kuitenkin toisen isännöintiyrityksen asiakkaaksi ja sen seurauksena palvelun hinta-laatu-suhteen koettiin heikentyneen merkittävästi.

Taloyhtiön hallitus päätti etsiä parempaa vastinetta rahoille ja kilpailuttaa isännöinnin. Helpottaakseen prosessia he päättivät hyödyntää Isännöintimeklarin kilpailutuspalvelua.

(teksti jatkuu kuvan jälkeen)
Pohjoiskaari 21
”Taloyhtiön isännöinnin vaihdossa on monta asiaa, jotka on otettava huomioon uutta isännöintitoimistoa valittaessa. Asiaan perehtyneestä ammattilaisesta on suuri apu tässä tilanteessa. Tämä osoittautui todeksi, kun Lauttasaaressa sijaitseva 16 asunnon taloyhtiömme päätti 2019 kilpailuttaa isännöinnin hoidon. Saimme Isännöintimeklarilta juuri sitä apua, jota tarvitsimme. Kaikki sujui joustavasti ja sovitun aikataulun mukaan. Isännöinti on taloyhtiölle merkittävä asia, joten uutta valittaessa kannattaa ehdottomasti käyttää asiantuntijaa apuna.” Olli Pekkanen, As Oy Pohjoiskaari 21:n hallitus (2020)


Uusi isännöitsijä kilpailutuksen kautta Lohjalle

Asunto-osakeyhtiö Stallbacken Bostads AB on 1975 perustettu kerrostaloyhtiö Lohjan Virkkalassa. Yhtiölle tuli tarve löytää nopeasti uusi isännöintipalvelu ja jotta sopiva löytyisi sujuvasti, hallitus päätti hyödyntää Isännöintimeklarin kilpailutuspalvelua.

Taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja Leif Palin (2019) oli tyytyväinen kilpailutuksen peruspalveluun, joka on etätyövälineiden avulla hyödynnettävissä joka puolella Suomea.

”Valmis konsepti ja tietokanta, josta pienessä ajassa löytyy hyviä ehdokkaita. Laadukas tuki valmisteluvaiheessa ja hyvät valmiit prosessit valinnan läpiviemiseksi. Ehdottomasti paras tapa lähteä valitsemaan uutta isännöitsijää, kun aikataulu on tiukka.”

As Oy Stallbacken Bostads AB


Uusi isännöitsijä kilpailutuksen kautta

Helsingin Vuosaaressa sijaitsevan asunto-osakeyhtiö Rastilankallion hallitus oli tyytymätön isännöintipalvelunsa hinta-laatusuhteeseen. Se päätti etsiä uuden isännöitsijän kilpailutuksen kautta ja kääntyi asiassa Isännöintimeklarin puoleen.

”Isännöitsijän vaihdos vaikutti työläältä prosessilta, joten päätimme hallituksen kesken käyttää ulkopuolista palvelua. Tutustuimme netin kautta eri vaihtoehtoihin ja otimme yhteyttä Isännöintimeklariin. Yhteistyö Isännöintimeklarin kanssa helpotti prosessia todella paljon. He tekivät suuren taustatyön ja huolehtivat isännöinnin kilpailutuksesta, jolloin hallituksen tehtäväksi jäi vain lopullisen valinnan tekeminen. Koko hallitus on ollut tyytyväinen saumattomaan yhteistyöhön. Isännöintimeklari teki kaiken minkä lupasivat, ja se helpotti hallituksen urakkaa todella paljon.”

Sonja Mamia, As Oy Rastilankallio, Helsinki (2018)


Rakennusfirman valitsema isännöitsijä vaihtoon uudiskohteessa

Leppävaaraan 2014 valmistuneen Asunto-oy Espoon Emilian alkutaival ei ollut helppo. Uudiskohteessa todettiin lukuisia rakennusvirheitä, joita rakennusyhtiö ei ollut halukas korjaamaan eikä rakennusyhtiön valitsema ensimmäinen isännöitsijäkään pitänyt asiassa taloyhtiön puolta. Lopulta taloyhtiön hallitus päätti vaihtaa isännöitsijän. Se otti yhteyden Isännöintimeklariin ja antoi toimeksi isännöintipalvelun kilpailuttamisen.

Taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja Timo Haukilahti kiittää Isännöintimeklaria ja kannustaa muitakin uusia taloyhtiöitä varmistamaan, että isännöitsijä on aidosti taloyhtiön puolella.

”Isännöintimeklarin toteuttama isännöinnin kilpailutus oli täydellinen onnistuminen, joka ylitti odotukset. Valittu isännöitsijä on parempi kuin osasimme odottaakaan. Suosittelen Isännöintimeklaria lämmöllä kaikille taloyhtiöille, joissa tavalla tai toisella tuskaillaan isännöinnin kanssa. On yllättävän tärkeä päätös, kenen hoidettavaksi antaa koko elämänsä suurimman omaisuuserän.” 

Timo Haukilahti, As Oy Espoon Emilia (2018)


Edullisempaa isännöintiä asumisoikeusyhdistykselle

Helsingin Seudun Asumisoikeusyhdistys Helas ry tarjoaa kohtuuhintaisia asumisoikeusasuntoja pääkaupunkiseudulla. Kun isännöintipalvelun kilpailuttaminen tuli yhdistykselle ajankohtaiseksi, päätettiin pyytää apua Isännöintimeklarilta. Yhdistyksen puheenjohtaja Saila Uusnäkki koki palvelumme helpottaneen isännöinnin kilpailuttamista merkittävästi ja lisäksi yhdistys sai uuden isännöitsijän myötä merkittäviä kustannussäästöjä.

”Saimme hoidettua isännöinnin kilpailutuksen kätevästi Isännöintimeklarin avulla. Heillä on alan kokemusta vuosikymmenten takaa, ja he osaavat päivittää osaamistaan tämän päivän tarpeisiin. He osasivat vastata kattavasti kysymyksiimme ja koen, että heihin on helppo ottaa tarvittaessa yhteyttä myös yhteistyön päätyttyä.”

Saila Uusnäkki, Helas ry (2018)